Lättnad

Det var länge sen jag skrev ett ordentligt inlägg. Eller ett inlägg över huvud taget. Alltid när jag tar fram mobilen är det nån som börjar gnälla.
 
Anyways, igår hade vi Awassa-dag i skolan. Vi var lediga och fick göra jobb för att tjäna pengar till nåt barnhem i Afrika. Jag gjorde en asmassa jobb hemma men fick bara 150kr av mamma! Det är ganska drygt... Förra året gjorde jag knappt nåt och fick 100kr. Måste man göra mer bara för att man är äldre?! Dx

Idag hade vi fika på franskan. Mamma var snål som vanligt och erbjöd mig en halv toblerone (obs, motvilligt!) som jag fick knapra på. Hon skulle egentligen velat köpa en (EN) macaron till mig, men några gränser får man ju ha... Idag gick jag och köpte en hel toblerone att käka imorgon på franskafikan (vi har oftast två fik..or?, eftersom vi kollar på film och måste dela upp den på två lektioner). Ha.
Imorgon har jag också fika på slöjd-choice. Jag köpte singoalla som min storasyrra försöker sno, trots hon har egna kakor. Hon får minsann äta en massa godis och inte motionera nåt medans jag får slita ihjäl mig och får typ bara sallad :c
 
Idag hade vi rugby på gympan. Det är fantastiskt hur det alltid börjar regna när vi kör det. Det var faktiskt kul, eftersom det inte var så överdrivet lerigt som första gången. Jag gjorde fyra halvtacklingar (yeah) och en gång tog jag upp bollen när vi var över vår egna mållinje (Emil från andra laget failade att göra poäng, han kastade bollen trots man skulle sätta ner den) och sprang som en galning, plöjde fram genom typ alla nästan fram till mittenlinjen (YEAH) xD Så det gick faktiskt bra! Gympaläraren sa till och med bra till mig x3
 
Och så har en sten lyfts från mitt hjärta. Det här låter fånigt, men stallet.se är köpt av nåt bolag och den kommer inte att stängas ner! *o* Yahoo! Men det var bra att stallet.se var under stängningshot. Det gav en kick åt två nya webbsidor, istable.se och farmliv.se! Kul OwO
 
// Bella
~ Every cloud has a silver lining ~


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fairytail.blogg.se

Blogg om mitt liv, en riktig fairy tail - svansen på en älva, alltså släpas jag efter the fairy tale that everyone's dreaming about.

RSS 2.0