Jesusmanifestation, hockeymatch, busy saturday

Igår var roligt, då vi hade bokklubb. Det var 4 mer personer än vi trodde att det skulle vara på mötet. Sen hade vi en massa god mat och diskuterade boken, det var asmysigt! Vi bestämde också att vi skulle klämma in ett sista möte innan sommarlovet! Den här gången ska vi läsa "Gone - övergiven" som verkar vara jättespännande. Men det coolaste är att Ms. Brown, bibliotekarien, lät mig låna skolans bibliotekskort för att låna en åt mig själv plus en annan bok "Löftet". Jag får inte läsa någon av dem hemma, så nu är det ingen risk att mamma får reda på något, mähähää xD

Idag ska jag alltså på Jesusmanifestationen. Det är först möte i stan (som började elva, lite sen) och marchen börjar klockan tre. Jag ska dock inte vara med eftersom jag ska hinna hem och kolla på Sverige-Finland-matchen! Till er som inte vet är jag finsk, så det är livsviktigt att Finland vinner. Heja Finland! :D
Min finska kompis kommer också hem till mig idag så hejar vi på Finland together ;)
Nu ska jag åka iväg.

// Bella, Finlandsupportern

P.S. Det gick ganska sugigt på sports day-orienteringen - vi fick inte välja par, så jag hamnade med Lina. No offense, men hon har ganska sugig kondis - plus astma. Vi fick gå typ hela tiden vilket resulterade i en icke-vinst, snyft xP

Bilden är från bokklubbsmötet - vi hade chockladkakor (bakade av mig), shackrutor och långa goda kakor (bakade av Ms. Brown) och ambrosia, typ som en sockerkaka med glasyr (bakad av Lina). Vi hade hallonsoda och te till dricka :3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fairytail.blogg.se

Blogg om mitt liv, en riktig fairy tail - svansen på en älva, alltså släpas jag efter the fairy tale that everyone's dreaming about.

RSS 2.0