iStable!

Någon som läser det här kanske vet om sidan stallet.se. Efter typ, elva år, slänger Egmont sidan i papperskorgen för att de tycker att det är för krångligt och dyrt att sköta om, eftersom den kostar ca. 100 spänn per år för dem eller något. Sidan stängs ner 31.5, så alla lever livet där nu. Det finns två positiva saker med allt det här:
1. Som sagt, alla lever livet. De som har en massa stallpengar slänger runt det till fattiga (t.ex. såna som jag) så de får också känna hur det är att vara rik. Jag har fått 250000 sp från en utlottning och en snubbe gav mig 100' ska visst snart få 300' till xD Så hyper-s.s är skitkul, roligare än det har varit på flera år.
2. Tack vare att stallet.se stänger så har det gett en kick till en massa NYA hästsidor! Så vitt jag vet så finns det tre stycken, farmliv.se och stallplatsen.se, som inte har öppnat än, och iStable.se, där man har gjort en pre-release!
 
Det var faktiskt därför jag skapade hela inlägget, för att snacka om iStable :3 Det blir inget långt inlägg, vet inte mycket om sidan. Men än så länge är det faktiskt kul! Det finns redan nästan 3000 medlemmar och det kommer fler, jättemånga från stallet.se då det har reklamerats mycket där. När riktiga releasen kommer kommer det säkert att vara jättejättemånga där, så om man vill få sitt stallnamn så är det viktigt att agera snabbt! För att komma in där, använd adressen
http://www.istable.se/iStable2/index.php
och ha kul! :D Det är inte svårt att förstå, och man lär sig fort man klickar runt lite. För dem som inte orkar klicka runt:
Svarta gubben: Kom till ditt stall där du kan redigera profil
Lampan: Se vilka som är online (id-ordning, så ju större id du har desto längre ner på listan)
Hjärtat: Se dina vänner, och dina vänförfrågningar (OBS! Du får inget meddelande eller tecken om du har en vänförfrågan, så kolla där regelbundet!)
Kugghjulet (elr vad det nu heter): Ändra kontoinställningar, ta bort stall
Minus-skylten: Logga ut
Sök-rutan: Talar för sig själv. Sök på stall ;)
Fler funktioner kommer ju närmare iStable går mot sin release.
När du nu ändå är vid sök-rutan, knappa in Demure, besök mitt stall och bli vän. Accepterar alla! ^^
 
Och när stallet.se slutar finns det gamla hederliga djursidor. T.ex. howrse.com (eller se.howrse.com på svenska), som i och för sig är skittråkigt, men ändå. Sen har vi luckylapine.com, något jag nyss börjat på och jag suger helt på det, fattar knappt hur man köper kanin. 
 
Peace out
// Bella
 
P.S. Det blev ett ganska långt inlägg ändå. Hehe.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fairytail.blogg.se

Blogg om mitt liv, en riktig fairy tail - svansen på en älva, alltså släpas jag efter the fairy tale that everyone's dreaming about.

RSS 2.0