Katastrofdag.

Det finns dagar då bara allt går fel. Idag är det en sån dag för mig.
Sports day gick ganska bra. Katastrof-dagen började först efter att det hela hade slutat och catch up day började.
För det första så hade jag glömt ta med skåpnyckeln. Min sugiga rap låg i skåpet. Så jag ringde mamma och hon lovade att komma med den.
Jag började gå tillbaka till skolan med Arasp, killen som jag skulle rappa med. Jag kom på att jag hade glömt min jacka i Tibblevallen (som var min syrras). Ringde mamma och hon skulle leta efter den, men hittade den aldrig (syrran kommer att mörda mig). Vid skolan fick jag då nycklarna av mamma och hämtade rappen från skåpet, tog en macka från skolans cafeteria och allt gick hyfsat bra. Men sen var det en milslång kö till musik-catch up så jag hann inte stanna kvar, fick skjuts av mamma tillbaka till Tibble och gick på simningen.
Och jag hade inget lås.
Mamma fick köpa ett och jag klarade faktiskt av simningen, konstigt nog, så trött som jag var.
I omklädningsrummet efter lyckades jag ta sönder ena änden av snöret på min högra gympasko.
Nu sitter jag i simhallens cafeteria och väntar på mamma. Känner mig som en urkramad disktrasa. Eller typ kokt spagetti.

// Bella den otursföljda

P.S. Mamma ska mejla musikläraren och berätta att det var jag som skrev hela rappen, så att jag kanske slipper rappa då det är bara rättvist att dela arbetet lite ;)

P.P.S. Inlägget skulle ha publicerats igår, men you know, the mobile system sucks...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fairytail.blogg.se

Blogg om mitt liv, en riktig fairy tail - svansen på en älva, alltså släpas jag efter the fairy tale that everyone's dreaming about.

RSS 2.0